Tematicile cursului antreprenorial

Nr. Ord. Tematici Durata
1. Bazele antreprenoriatului 6 ore academice
– Definirea conceptului de antreprenoriat;
– Importanța gândirii antreprenoriale;
– Identificarea și dezvoltarea ideii de afaceri;
– Planificare a unei afaceri – avantaje și dezavantaje;
– Studii de caz/exerciții practice.
2. Cadrul legal privind gestiunea activității de întreprinzător  6 ore academice
– Forme juridice de organizare – avantaje și dezavantaje;
– Procedura de înregistrare a afacerii;
– Obținerea actelor permisive;
– Contractul de muncă și alte aspecte de gestionare a resurselor umane;
– Tipurile de contracte comerciale.
3. Managementul financiar 6 ore academice
– Esența și rolul managementului afacerii;
– Planificarea afacerii;
– Indicatorii financiari;
– Prognoza și analiza financiară – aspecte fundamentale.
4. Marketing și vânzări 6 ore academice
– Tipologia și strategia de marketing antreprenorial;
– Elementele de bază ale strategiei de marketing și analiza SWOT;
– Planul de marketing și elaborarea acestuia;
– Studiul și analiza pieții pentru dezvoltarea și creșterea afacerii (evaluarea concurenței, consumatori țintă, atragerea viitorilor clienți);
– Mixul de marketing (produs, preț, promovare, canale de vînzare si palnia vanzarilor).
5. Marketing digital 6 ore academice
– Marketing-ul digital și rolul acestuia;
– Promovarea produsului online;
– Elaborarea paginei – Web;
– Lansarea campaniilor noi pe Google Ads;
– Ce trebuie să cunoști înainte de a lansa reclame pe Facebook/Instagram;
– Lansarea reclamei pe Facebook/Instagram/Tipuri de content;
– Crearea brandului personal și de afaceri (infrastructura lor).
6. Evidența contabilă 6 ore academice
– Noțiuni generale ale contabilității și cadrul legal;
– Structura, elementele și analiza bilanțului contabil;
– Elaborarea, analiza și interpretarea fluxului mijloacelor bănești;
– Tipurile și prognozele veniturilor și cheltuielilor;
7. Cadrul fiscal 6 ore academice
– Capitalul necesar pentru afacerea mea;
– Gestionarea finanțelor;
– Raportarea financiară (situația de profit și pierdere);
– Taxe și impozite.
8. Surse de finanțare a afacerii 6 ore academice
– Finanțarea afacerii și clasificarea surselor de finanțare;
– Finanțarea nerambursabilă, rambursabilă și mixtă;
– Finanțarea pe termen lung și scurt/ internă și externă;
– Cea mai potrivită formă de finanțare pentru propria afacere;
– Sursele de informare privind resursele financiare disponibile în RM;
– Programe și inițiative de susținere a antreprenoriatului;
– Creditarea bancară și împrumuturi;
– Documentele necesare pentru dosarul de aplicare la grant.
9.  E-commerce (Comerţul electronic) în Republica Moldova 6 ore academice
– Introducere în comerțul online (structura unui sistem de comerț electronic, avantaje și dezavantaje);
–  Legea comerțului electronic;
– Categoriile de comerț online (structura proceselor, mecanismele de funcționare);
– Modele de comerț electronic (magazin electronic, magazin electronic universal, etc.);
– Crearea unei afaceri online (etapele realizării, avantaje și dezavantaje unei afaceri electronice, plăți, relații cu clienții, politici de securitate, siguranța cumpărăturilor online și acte necesare pentru înființarea unui magazin online).
10. Managementul afacerii 6 ore academice
– Elaborarea unui plan de afaceri – structură;
– Workshop – întocmirea planului de afaceri.
Top