2. |
Cadrul legal privind gestiunea activității de întreprinzător |
6 ore academice |
– Forme juridice de organizare – avantaje și dezavantaje; |
– Procedura de înregistrare a afacerii; |
– Obținerea actelor permisive; |
– Contractul de muncă și alte aspecte de gestionare a resurselor umane; |
– Tipurile de contracte comerciale. |
3. |
Managementul financiar |
6 ore academice |
– Esența și rolul managementului afacerii; |
– Planificarea afacerii; |
– Indicatorii financiari; |
– Prognoza și analiza financiară – aspecte fundamentale. |
4. |
Marketing și vânzări |
6 ore academice |
– Tipologia și strategia de marketing antreprenorial; |
– Elementele de bază ale strategiei de marketing și analiza SWOT; |
– Planul de marketing și elaborarea acestuia; |
– Studiul și analiza pieții pentru dezvoltarea și creșterea afacerii (evaluarea concurenței, consumatori țintă, atragerea viitorilor clienți); |
– Mixul de marketing (produs, preț, promovare, canale de vînzare si palnia vanzarilor). |
5. |
Marketing digital |
6 ore academice |
– Marketing-ul digital și rolul acestuia; |
– Promovarea produsului online; |
– Elaborarea paginei – Web; |
– Lansarea campaniilor noi pe Google Ads; |
– Ce trebuie să cunoști înainte de a lansa reclame pe Facebook/Instagram; |
– Lansarea reclamei pe Facebook/Instagram/Tipuri de content; |
– Crearea brandului personal și de afaceri (infrastructura lor). |
6. |
Evidența contabilă |
6 ore academice |
– Noțiuni generale ale contabilității și cadrul legal; |
– Structura, elementele și analiza bilanțului contabil; |
– Elaborarea, analiza și interpretarea fluxului mijloacelor bănești; |
– Tipurile și prognozele veniturilor și cheltuielilor; |
7. |
Cadrul fiscal |
6 ore academice |
– Capitalul necesar pentru afacerea mea; |
– Gestionarea finanțelor; |
– Raportarea financiară (situația de profit și pierdere); |
– Taxe și impozite. |
8. |
Surse de finanțare a afacerii |
6 ore academice |
– Finanțarea afacerii și clasificarea surselor de finanțare; |
– Finanțarea nerambursabilă, rambursabilă și mixtă; |
– Finanțarea pe termen lung și scurt/ internă și externă; |
– Cea mai potrivită formă de finanțare pentru propria afacere; |
– Sursele de informare privind resursele financiare disponibile în RM; |
– Programe și inițiative de susținere a antreprenoriatului; |
– Creditarea bancară și împrumuturi; |
– Documentele necesare pentru dosarul de aplicare la grant. |
9. |
E-commerce (Comerţul electronic) în Republica Moldova |
6 ore academice |
– Introducere în comerțul online (structura unui sistem de comerț electronic, avantaje și dezavantaje); |
– Legea comerțului electronic; |
– Categoriile de comerț online (structura proceselor, mecanismele de funcționare); |
– Modele de comerț electronic (magazin electronic, magazin electronic universal, etc.); |
– Crearea unei afaceri online (etapele realizării, avantaje și dezavantaje unei afaceri electronice, plăți, relații cu clienții, politici de securitate, siguranța cumpărăturilor online și acte necesare pentru înființarea unui magazin online). |
10. |
Managementul afacerii |
6 ore academice |
– Elaborarea unui plan de afaceri – structură; |
– Workshop – întocmirea planului de afaceri. |